måndag 19 juli 2010

Stockholm Green Festival

I fredags gjorde jag ett besök i kungsträdgården och Stockholm Green Festival.
Ett mycket bra initiativ och idé att förlägga den mitt i city så att det är lättillgängligt för alla. Jag tror och hoppas att det lockade en hel del nyfikna som inte skulle ha kommit annars.

Det var svår konkurrens med solen, så det var inte så mycket folk på dagen när jag var där. Jag fick en givande pratstund med Mikael Tillman VD och huvudansvarig för Dr Hauscka som är det hudvårdsmärke jag kommer att jobba med i första hand.

Jag har provat en hel del naturkosmetiska huvårdsmärken som är mycket bra men inget som är bättre än Dr Hauschka vars grundtanke är att ta vara på kroppen och sinnets egen kraft och få den att fungera optimalt.

Jag besökte även Weleda som är ett annat ekologiskt hudvårdsmärke som verkar på både kropp och sinne. Personligen är jag inte så förtjust i en del krämers konsistens men det är naturligtvis en smaksak.Innehållet är fantastiskt bra och som med allt annat gäller det att hitta det som passar en själv bäst.

Som helhet tycker jag att festivalen var bra men hade gärna sett ännu fler utställare. Hoppas att den kommer igen fler gånger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar