torsdag 22 juli 2010

Holistisk och holistisk

Jag brukar titta runt på olika salonger som har en holistisk inriktning för att se vad dem har att erbjuda. Döm om min förvåning när jag ser att det förekommer salonger som erbjuder injektioner, kemiska peelingar och hudvård med allt annat än ekologiska och naturkosmetiska produkter under begreppet holistisk.
Dessa salonger tolkar begreppet som om att det handlar endbart om in och utsida. Sedan kan man erbjuda vilka metoder och produkter som helst. När det kommer till kosten kan det t.om. finnas olika dieter på meyn.


Min syn på holism är att man jobbar på alla områden med alternativmedicinska metoder. Man söker efter den verkliga orsaken till symptomet och förstår att värderingar, känslor, tankar och attityder påverkar hur vi mår och därmed ser ut. Då får man ett varaktigt resultat. När det kommer till hudvård väljer man produkter som också verkar på fler områden än ett, vilket naturkosmetiska produkter gör pga. sitt innehåll.


Det jag vill säga är att bara för att det står holistisk betyder det inte att det är en skön grön salong, så kolla vem det är du går till så att du får det resultat du vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar