lördag 17 juli 2010

Favoritprodukter för kroppen


Så här i hettan är det extra viktigt med en bra deodorant. Jag har hittat min favorit som jag säkert har använt i 10 år. Den är från Rosenserien som är svensktillverkad och baserad på ekologisk aloe vera. Den innehåller citronester som moverkar dålig lukt, men tillåter huden att andas och svettas vilket den ska göra.

Vanlig deo som innehåller aluminium täpper till porerna och gör att du svettas på andra ställen än under armarna t.ex under brösten. Inte så fräscht.

Har du bara använt vanlig deo hela livet kan det ev. behövas en omställningsperiod för kroppen, speciellt om du också äter mycket skräpmat. Du kan m.a.o. lukta lite svett i början men det går snart över och är inget som andra känner.

TIPS! Ta med deon så att du kan tvätta av dig och applicera på nytt om det behövs under dagen. Du kommer att tycka om den fräscha känslan så ge den en ärlig chans. Den doftar underbart och finns även i herrdoft som är ännu godare. Jag tar sambons allt som oftast!

Duschkrämen är en annan produkt jag inte kan leva utan. På bilden är det den blåa, herrvarianten som även den är godaste. Den är mycket återfuktande så det är inte säkert att du behöver smörja in dig efteråt. Ju mer du använder den desto mer återfuktande effekt får den. Den löddrar i saltvatten också så den är perfekt att ha med när du enbart har hav och sjö att tillgå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar