fredag 4 november 2011

Bliss



När Hanna tipsade om att det var 20% hos Swedish Beauty Factory var jag snabb att lägga en order. Det blev bland annat denna parfym från Rich Hippie. Jag valde Bliss som beskrivs som en djupt romantisk upplyftande blommig feminin doft. Det lät som om det skulle passa mig. Doften är god och blir varm, mjuk och något kryddig på mig. Tyvärr, vilket jag redan visste sitter den inte kvar speciellt bra vilket gör att det blir en dyr doft trots rabatten.

Jag älskar konceptet Rich Hippe har och tycker att namnen och flaskorna är jättefina. Jag har nosat på en del av de andra dofterna tidigare hos Sundlöf Organics och fastnade genast för deras superlyxdoft Kalachandra som går loss på 1300 kronor. Hade den suttit kvar så hade jag funderat på om jag skulle slå till trots priset eller önskat mig till födelsedag eller jul. Jag älskar parfymer och har alltid gjort och vill att den ska anas utan att man behöver stå alldeles inpå mig.

Hoppas att det går att utveckla dofter med bättre hållbarhet som inte behöver kosta flera tusen kronor.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker den parfymen jag har från Love & Toast sitter väldigt bra. Den finns i flera olika dofter(helt nautliga), så de kanske är värda att spana in? Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det låter lovande. Då ska jag absolut kolla upp det. Tack Jenny!

    SvaraRadera
  3. Jag var också inne hos Sundloef för ett tag sedan och tyckte det var spännande med alla olika parfymer! :-) Jag fastnade för Honorés des prés parfymer. Inte det billigaste där heller... Tråkigt nog har jag dryga timmen till Stockholm så det är inte så ofta jag går förbi där. Får se om det blir något köp framöver. Just nu har jag lotions och Body butters som prio ett med tanke på årstiden...

    SvaraRadera
  4. Tycker mycket om Oljeparfymer. Då slipper man en massa alkohol som vi överkänsliga reagerar mot.

    SvaraRadera