tisdag 9 november 2010

Svensk ekologisk hårvård




Idag på väg till tandläkaren gick jag förbi ecohair som verkar vara en bra salong med humana priser.


Jag fick syn på en för mig ny svensk ekologisk hårvårdsserie, La Cordier, som verkar riktigt bra.

Föreget drivs av Inger som är frisör och utbildar inom örtfärgning, och hennes man Mikael. 2009 köpte de produktionen av Bileins ekologiska hårvård. Nu är produktionen vidareutvecklad. Parabener har tagits bort och nya fräscha råvaror lagts till.
I sortimentet finns inte mindre än 14 sorters schampo. Vad sägs t.ex. om lakrits och polkagris?

Det finns också vårdande produkter och inpackningar där jag är väldigt nyfiken på detoxleran som används som en inpackning innan örtfärgning och som en vanlig kur med mineraler.

Produkterna finna att köpa i deras webshop och hos återförsäljare.

4 kommentarer:

  1. Ett schampo som luktar polkagris... Jisses! Undrar hur bra de är för livlöst och torrt hår.

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul! Det var ett jättebra tips. Där ska jag boka tid nästa gång det är dags för klippning.

    SvaraRadera
  3. Haha,kanske inte polkagris men mynta och eucalyptus från dem eteriska oljorna. Visst är det ett roligt annorlunda namn på ett schampo?

    Jag bokar nog också in mig där om jag kan slita mig från min vanliga frisör jag har haft i evigheter.

    SvaraRadera
  4. Underbart tips, tack! Dit ska jag gå snart då jag med ljus och lykta letar efter ett värmeskydd för håret. Verkar omöjligt att hitta utan en massa hemska ingredienser. Men på den här salongen bör de ha koll. Bra priser om man bara vill unna sig en salongsschamponering, det är en härlig vardagslyx.Mvh Louise

    SvaraRadera