tisdag 30 november 2010

Ecodog


Lite out of topic för en skönhetsblogg kanske, men ändå inte. Vi vill naturligtvis även ge våra älskade vovvar ett ekologiskt liv. Det finns "skönhetsprodukter" för dem också.

Ecodog har öppnat en butik på skeppargatan 41 och finns sedan tidigare på herkulesgatan på kungsholmen. Jag är dock osäker på om det också är en butik eller enbart kontor.

Det blir allt vanligare att ha hund, eller så är det jag som ser dem hela tiden för att jag så gärna vill ha en själv;- så jag tycker att det är jättekul att det finns ekobutiker för hundar.

Butiken har ett brett sortiment och även en egendesignad miljövänlig koppelkollektion.

På bilden är ett tasscerat som skyddarna trampdynorna från vägsalt. nu på vintern och läker småsår och sprickor. Det innehåller olivolja, ringblomma och bivax.

2 kommentarer:

  1. Härligt med eko för våra fyrfotade vänner :-)

    SvaraRadera
  2. Min lilla hund får ärva alla mina felköp av ekoschampoo eftersom de inte passat mitt hår.
    Han är så mjuk och väldoftande i pälsen :)
    Känns bra att gå all the way med mitt naturliga beslut :) Mvh Louise

    SvaraRadera