torsdag 15 december 2011

Dr Hauschkaterapeut




Vill du bli Dr.Hauschkaterapeut?
Att jobba med Dr.Hauschkas produkter är både fantastiskt roligt och inspirerande samtidigt som det är en utmaning. Jag utbildade mig förra hösten och hade lyckan med mig att bli anställd som Dr.Hauschkas utbildare. Mitt jobb är att utbilda återförsäljare , men jag gör en hel del annat också.
Jag är ständigt i kontakt med många konsumenter och utmaningen är att få dem att förstå konceptet och att våga prova att vårda sin hud utan nattcremer, peeling och massage. Som Dr.Hauschkaterapeut kan man säga att du utbildar varje klient du jobbar med och lär dem hur huden fungerar och vad som skiljer vårt koncept från alla andras. Inte bara från den petro-kemiska utan även annan ekologisk hudvård.


I februari har vi en utbildning till Dr.Hauschkaterapeut i Stockholm. Du får lära dig den klassiska två-timmars behandlingen, allt om produkternas innehåll och användning. Du får lära dig mer om WALA , antroposofi, rytmisering, växter m.m. m.m. I kursens pris ingår produkter så att du direkt kan sätta igång med behandlingarna. För att få gå kursen krävs att du är diplomerad hudterapeut. Klassisk eller eko har ingen betydelse. Vi har ett begränsat antal platser och väljer ut vilka som får gå för att få en jämn fördelning över landet.Bor du norr om Stockholm har du stor chans att bli först och därmed unik i din stad.


Vill du veta mer? maila mig, katarina@drhauschka.se så skickar vi ett intresseformulär som vi vill att du skickar in snarast möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar