tisdag 1 mars 2011

Melissa Day Cream

Här är den. Dr.Hauschkas nya medlem i hudvårdsfamiljen. Melissa Day Cream.

Den är för en känslig blandhy med tendens till att vara torr, glansig, röd och något oren.
Den mattar ner blanka partier och ger fukt åt torra, lugnar och balanserar.

Den doftar underbar citrus från citronmelissen. Jag tror att den kommer att bli en riktig storsäljare.

Att veta om man verkligen har en blandhud kan vara lite trixigt men har du inte torra och feta partier samtidigt så är det inte det. Då kan du ha en yttorr, torr eller fet hud med eller utan orenheter och acne.

8 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig nyhet, vet att många kommer bli glada över den här produkten:)

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig och genomtänkt nyhet! Jag har blandhud som är känslig och oren och det brukar vara svårt för mig att hitta en ansiktskräm som både behandlar känsligheten och orenheten. Bravo Dr. Hauschka!

    Finns den ute i butikerna redan nu? Tänkte gå till "Må bra Spa&Hälsa" - min favorit hälsobutik i Malmö -idag för att köpa Dr. Hauschka mascara för första gången :) den som är Ellinors favorit och då hade det varit härligt att få testa den nya krämen.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tror den kommer älskas av många.
    Butikerna har kunnat beställa den sen igår iaf. och kontoret är snabba med leveranser. Jag vet inte om Må Bra har beställt men du kanske kan be henne (Violetta) göra det annars. Ser den inte i webshoppen heller men kan kolla under dagen när den kommer dit.

    SvaraRadera
  4. Vilken bra nyhet! Jag har en blandhud som lätt kan blir irriterad och röd av fel hudkräm så den här känns som om den skulle kunna passa min hudtyp.
    Du råkar inte veta vad priset kommer att ligga runt?

    SvaraRadera
  5. Jag var på Må Bra Spa&Hälsa-butiken i Malmö och fick veta att krämen var slut hos leverantören så de har inte fått den än. Vad synd! Men men jag har köpt Dr. Hauschka-mascara i brunt och rosa ögonskugga (som ett prisvärt set) samt prov på fuktmasken som du har skrivit om innan. Nu ska det testas :)

    SvaraRadera
  6. Låter bra och något som skulle kunna passa mig, men jag vågar inte lägga pengar på en hel tub eftersom jag har gjort det misstaget sååå många gånger tidigare på grejer som inte har passat min hy, så vet du om det finna prov på den här?

    SvaraRadera
  7. Det brukar finnas små tuber som man får köpa. Jag ska kolla.Jag vill att du ska få möjlighet att testa. Vi får lösa det.
    Det stämmer att krämen blivit försenad från tyskland så jag kan skriva när den finns igen och hur det är med prover så kan du maila din adress.
    Kasia: Hoppas du blir nöjd.

    SvaraRadera