onsdag 23 februari 2011

Räddaren i kylan


Jag vill verkligen slå ett extra slag för Dr.Hauschkas fuktighetsmask. Den är helt suverän och kan användas på många olika sätt. Nu när vinterkylan aldrig verkar ge med sig behöver huden extra mycket fukt.
Masken ger inte bara fukt utan bygger också upp syramanteln som är hudens skydd mot yttre och inre angrepp. Vet du med dig att du använt mycket starka produkter och vill gå över till naturkosmetik är det en bra hjälp för huden att bli motståndskraftig igen.
Masken kan används som en mask så klart, flera gånger i veckan. Är du extra torr kan du lägga den under din dagkräm. Behöver du extra skydd om du har mycket brustna blodkärl t.ex. lägger du den på din dagkräm.
Den kan också användas enbart som en dagkräm och då gör man det som en kur så länge huden behöver. Även den som har torr acnehud kan använda denna underbara mask. Jag lägger den på min dagkräm och under foundation så är det inga problem att ta en promenad i vinterkylan.

4 kommentarer:

  1. Denna måste testas :) Jag har köpt en provförpackning på Dr. Hauschka soothing mask och den kan man också använda under sin dagkräm som kur. Häftigt med produkter som kan användas på olika sätt. Jag tyckte speciellt om doften i masken.

    Väntar ivrigt på nya produkten från Dr.Hauschka som du skrev om...

    Varma hälsningar

    SvaraRadera
  2. Den första mars smäller det.:-)
    Ja det är super med produkter som har många användningsområden.

    SvaraRadera
  3. Hej! En liten fråga: "Parfum" står bland ingredienser i Dr. Hauschkas läppbalsam på burk. Är det inte syntetiskt?

    Hälsar varmt

    SvaraRadera
  4. Det ser tokigt ut när det står så men det är doften från dem eteriska oljorna som är i som menas. Det är regler från eu. som gör att man måste deklarera på detta sätt.Ordet "Parfum" låter för mig också syntetiskt.

    SvaraRadera