söndag 13 mars 2011

Livet just nu


Hej kära bloggläsare,

Som ni märkt så är det inte så ofta jag bloggar nuförtiden. Det beror försås på mitt nya jobb som tar upp all min tid. Jag lever min jobbdröm just nu och gör det som jag verkligen vill göra.

Att jobba med Dr.Hausckas fantastiska produkter och Bergamottgänget är så rätt det kan bli.

Jag är helt inne i Hauschkavärlden och desto mer jag lär mig desto mer fantastiskt och rätt blir det. Dr.Hauschka är så mycket mer än bara hudvård. Det är väldigt mycket att sätta sig in i, dels affärsmässigt, men också om hur moderbolaget WALA arbetar med tillverkning, olika projekt m.m.

Det finns inte tid och ärligt talat inget större intresse just nu för något annat i skönhetsväg vad gäller produkter.

Jag funderar på hur jag ska gå vidare med den här bloggen. Från början var tanken att jag skulle dela med mig av mina kunskaper, tankar och idéer och promota min salong som jag då tänkte öppna med Dr.Hauschka som huvudleverantör. Det är ofrånkomligt att det blir mycket Hauschka här eftersom jag verkligen brinner för det, samtidigt som det inte en företagsblogg.

Så hur ska jag göra? Jag har en idé som jag tänker över. Den är mer fokuserad på vad jag gör, mer personligt blir det. Jag låter det dansa runt i huvudet ett tag till och återkommer när bitarna har ramlat på plats. Det dröjer inte alltför länge.



11 kommentarer:

  1. Hoppas att du kommer kunna fortsätta blogga här. Ser fram emot alla dina kloka tips, särskilt Dr. Hauschka-tips :) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du lever din dröm, ett stort grattis till det verkligen!
    Hoppas du fortsätter med din fina blogg :)

    SvaraRadera
  3. Tack gulliga du för proverna på Melissa daycreme :)

    SvaraRadera
  4. Det ska bli spännande att se vad du kommer fram till. Ha det gott!
    Kramar
    Ellinor

    SvaraRadera
  5. Får man önska?:-)
    Iså fall önskar jag en personlig blogg, med det positiva som händer dig just nu och din inställning blir jag väldigt inspirerad!

    SvaraRadera
  6. Man får absolut önska. Det är något åt det hållet jag tänkt mig. Ska dubbelkolla en sak bara så är jag snart tillbaka.

    Varsogod "Estelle".Tänkte väl att det var du som mailade.

    Ellinor, vi ses i helgen på eventet. Kram till er allihop

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du är tillbaka snart Katarina för jag väntar och väntar och väntar :) Lycka till!

    Kramar från soliga Malmö

    SvaraRadera
  8. Förresten vet du kanske om man kan få prover på Melissa Day Cream via Bergamotts webbshop? Har inte hittat något där.

    Sist jag var hos Violetta på Må bra Spa&Hälsa-butiken så har hon tyvärr inte fått prover tillsammans med den nya krämen. Jag fick en liten öppnad prov och jag måste prova lite mer innan jag köper den. Nu har jag tre krämer hemma som inte riktigt passar min hud så jag vill prova först.

    SvaraRadera
  9. Ses på lördag, Katarina. Det ska bli så roligt!

    SvaraRadera
  10. Japp, det var jag som mailade :)
    Jag har förresten en liten fundering som du kanske kan ge lite klarhet i, jo jag undrar vad det är för skillnad mellan Dr Hauschka och Weleda om man bortser i från att Weleda kör med nattcremer i motsats till Dr Hauschkas fettfria nattvårdsfilosofi?
    De påminner ju en hel del om varandra annars, eller vad tycker du?

    SvaraRadera
  11. Kasia: maila mig din adress så fixar jag prov till dig. Beskriv gärna din hud och vad du har nu så vet jag om det är någon annan kräm du också borde prova.

    Estelle: Jag är inte så insatt i Weleda, men valet av växter och rytmiseringsprocessen som Dr.Hauschka har är avgörande. Det finns inget annat märke som har denna process som gör att livskraften bevaras från växt till slutprodukt.
    Likaså hur appliceringen är med "press and roll"tekniken.

    SvaraRadera