torsdag 24 mars 2011

En blogg i bloggen




Så blir det. Som en läsare kommenterat så händer det mycket roligt och inspirerande i mitt liv just nu så det är naturligt att jag kommer att blogga om det. Ni kommer att få veta mycket mer i en kategori som jag helt enkelt kallar för Hauschkabloggen.

Jag hoppas att den ska bli någorlunda frekvent. Mycket som ska hinnas med som sagt och våren är alltid en intensiv tid

Jag kommer att lyfta fram det jag tycker är intressant och viktigt, blandat med produktinformation, en del om mina arbetsdagar och annat som har med Dr.Hauschka att göra.

Jag lägger också in tidigare Hauschkainlägg där så blir det lätt att hitta.

Det är ett sånt fantastiskt hudvårdsmärke och WALA som moderbolaget heter gör så mycket för omvärlden i form av projekt som stödjer människa, djur och natur. Det är en verklig glädje att få vara en del av det.
På bilden ser ni en Isört som är huvudingrediens i Dr.Hauschkas medserie, utvecklad för superkänslig hud med eller utan exsem. Isörten växter i det allra hetaste Afrika och är trots det en av de mest fuktighetsbevarande växter som finns. Den har en unik förmåga att bevara vätska och kan dra upp salt med rötterna för att binda fukten i sig. Alla andra växter dör om de får i sig salt. I medserien finns färskpressad juice av denna ört tillsammans med läkeörter.

1 kommentar:

  1. Låter riktigt spännande! Lycka till Katarina!

    Kram :)

    SvaraRadera