torsdag 15 mars 2012

Vad brinner du för?

Den frågan ställer Hannah i sin blogg idag. Jag svarar på den här eftersom den säger lite mer om vem jag är.

Jag brinner för människor. För att du ska komma ihåg vem du är. Du ska komma på att du inte är dina känslor, du upplever dem. Du är inte dina tankar. Du är inte dina handlingar. Du är inte ditt jobb eller vilken annan titel som helst. Du är inte ditt namn. Du är inte din kropp,men du har en.

Vem är du? Du är en strålande varelse full av ljus och kärlek. Bakom allt det andra du inte är. Kommer du på det minns du att alla andra också är det och att världen trots att den ser ut som den gör med gott och ont kanske ändå inte är det du trodde.

Jag brinner för en öppen värld där vi tar hänsyn till varandra och behandlar varandra med respekt. Framför allt respekterar våra olikheter eftersom det ger oss ett mycket större liv.

Jag brinner för att du ska se hur vacker och fantastisk du är och därför brinner jag också för ekologisk hudvård och mat och hälsa som hjälper dig med det.

Jag brinner för yoga  eftersom den utvecklar människan och dessutom tar hand om kroppen på ett optimalt sätt.

Jag brinner för salsa eftersom det är en sådan enorm glädje i dans och ett sätt att mötas och lära sig komma överens.

Det finns mycket att brinna för men framför allt brinner jag för att du ska hitta det som passar dig och ger dig
livsglädje och passion i livet. Jag jobbar själv på det, varje dag.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar