fredag 6 augusti 2010

Nagelolja Nea Of Sweden


Jag älskar oljor så att använda en nagelolja i den dagliga vården är ett måste för mig. Jag har provat flera olika och många bra, men denna är den mest prisvärda.

Märket är nytt för mig och gör mig inte besviken. Oljan doftar gott, har skön konsistens och är mycket dryg. Det rekommenderas som vanligt att ta en droppe per nagel, men det räcker gott med en droppe till båda händerna!.

TIPS! Lägg en droppe på ena handens långfingernagel och gnugga alla nagelplattor lätt mot varandra genom att sätta knogarna mot varandra. Förstod ni? :-)
Då får man in nageloljan lätt och smidigt. Det sägs också att man stimulerar
hårväxten på så sätt. Inte vet jag men en trevlig bonus i så fall.

När vi nu ändå smörjer in oljan så kom ihåg tånaglarna också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar