tisdag 14 december 2010

Hårfint


Jag har ju gnällt en del över mitt hår den senaste tiden och till följd av det också provat olika för mig nya produkter. Jag vill ju gå över till ekohårvård och har använt det under hösten, med blandat resultat.

Jag följer med stort intresse diskussionerna i olika bloggar om ingredienser, vad som är vad. Inte helt lätt. Jag tänker som så att själva hårstrået är dött och därmed är det kanske inte lika petnoga med vad man har i längderna. Alltså skulle det kunna vara ok. med en stylingprodukt som inte är ekologisk?Hårbotten däremot är som huden och ska behandlas därefter så att inget täpps till och stängs av.

Jag har hittat en produkt som funkar både för hår och hårbotten och som känns fräsch och nyttig att använda. Neem Hair Lotion från Dr. Hauschka. Jag har satt på ett spraymunstycke. Jag tog det från ansiktsvattnet. Jag tycker att det är enklade att applicera på så sätt och det blir mycket drygare. Mitt hår får lite stadga av det och det funkar lika bra att spraya på vått som torrt hår. Härligt nu när håret blir lite elektriskt och hårbotten kan bli kliig av mössan.

5 kommentarer:

  1. Visst är det spännande och väldigt rörigt det här med ingredienser. Jag tänker också som så att finns det inga riktigt bra helekologiska produkter som man kan ersätta en bra halvekologisk med t.ex. mascara eller i det här fallet kanske en hårlotion, så får man helt enkelt nöja sig med det halvekologiska alternativet. Det är ju i alla fall mycket bättre än många andra produkter som finns på marknaden :)

    SvaraRadera
  2. Den här måste jag absolut tipsa min syster om som haft problem med flygigt hår nu när det blivit kallare, och jag blev faktiskt lite sugen jag också på denna. :)

    SvaraRadera
  3. Ja testa! Finns i webshoppen om du inte hittar den i butik där man också kan köpa till en spraypump om man inte har någon.

    SvaraRadera
  4. Smart! Jag älskar denna produkt som jag precis upptäckt, den är fantastisk till min lite torra hårbotten, men tycker doseringen är krånglig - ska genast byta till spray jag också!!

    SvaraRadera
  5. Ja, verkligen smart tips med spraypumpen!

    SvaraRadera