onsdag 6 oktober 2010

Mot Orsa

Imorgon tar jag tåget till Dalarna och Orsa för att besöka Bergamott, Dr Hauschkas huvudkontor. Jag älskar att åka tåg. Tre timmar tar resan och jag har laddat med tidningar och musik. Inte Orsa spelmän eller Kalle Moreaus dock.

Orsa ligger fantastiskt vackert. Jag kan inte komma ihåg att jag har varit just där förut. Det ska bli kul att se hur dem har det. Det är några läsare som vill veta lite mer om hur det går, vilket är kul så klart, men jag kan inte säga så mycket eftersom vi naturligvis inte avslöjar planer i förväg. Det jag kan berätta kommer jag att göra. Jättekul och kreativt är det. Jag är till baka lagom till helgen så att jag hinner ladda om till nästa veckas resa som inte går lika långt.

2 kommentarer:

  1. visst är det underbart att åka tåg, se landskapen utanför fönstret o bara vara...
    Det är ju så fint i Dalarna, säkert helt fantastiskt med alla höstfärger nu!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det stämmer. Det var väldigt vackert, speciellt när siljan uppenbarande sig alldels bredvid spåret. Kontoret ligger ute i skogen i ett stort rött hus. Väldigt annorlunda mot hur ett det är i storstan. Jag älskar skog så jag tyckte att det är helt underbart.
    KRAM

    SvaraRadera