tisdag 9 augusti 2011

WALA




Det här är WALAs huvudbyggnad med den fina loggan synlig. WALA betyder warmth ashes-light ashes och syftar på en del i rythmiseringsprocessen, som är det mest unika med Dr.Hauschkas hudvård.


Vi fick en guidad tour genom laboratoriet där vi fick se hur alla råvaror förvaras och höra hur man går tillväga med vissa moment. Vi fick se hur de färdiga cremerna kom in i stora behållare och fylldes på i flaskor och tuber. Tyvärr fick vi inte ha kamera med oss vilket var synd för då hade jag kunnat visa vilka vitatjusiga overaller, skoskydd, glasögon och munskydd vi måste ha på oss. Reglerna är oerhört stränga, vilket jag är glad för så vi fick inte ens ha smycken eller klocka på oss. Det var spännande att få se allting men det jag allra helst skulle vilja se är själva rhytmiseringsprocessen, men dem tar aldrig emot besökare, vilket jag kan förstå. Den är mycket speciell och full koncentration och skulle jag tro en speciell sinnesstämning krävs när den utförs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar