söndag 3 oktober 2010

Tips mot solskador

Jag har tyvärr solat för mycket i yngre år och det ångrar jag förstås nu. Det här tipset fick jag i en hälsokostbutik som jag var inne i förra veckan.


Jag har pigmentsförändringar som jag gärna vill ha bort så mycket som möjligt. Det är svårt och tar lång tid att få bort, om det ens går. Jag har tidigare fått bra resultat när jag har använt ett serum med lakritsextrakt. Envis som jag är vill jag prova något mer och fick tipset om Pycnogenol. Det är på intet sätt nytt men jag har missat det.

Det är barkextrakt från en tall som växer längs kusten i södra frankrike. Pycnogenol är en av naturens starkaste antioxidanter så jag är väldigr nyfiken på vad det kan göra för min hud.

Den hjälper huden att få tillbaka sin elasticitet och neutraliserar dem fria radikaler som är särskilt aggressiva och som orsakar solskador bland mycket annat


http://www.blogger.com/www.pycnogenol.com kan man läsa mer.

3 kommentarer:

  1. ja det är nog många som ångrar sitt solande när de var yngre. Jag har en vän som solade solarium varje vecka i flera år.. Tur att man vet bättre idag!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja man blir klokare med åren som tur är. Vad kul att du tittade in här.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Katarina: Ja vad vore livet utan choklad:)
    Jag jobbar på Eco Sense lite då och då i mån av behov och då som anställd, men vem vet vad framtiden bjuder på...det idealiska vore ju en heltidstjänst, men för tillfället är det inte möjligt. Hur går det för dig på ditt nya jobb hos Hauschka?
    *Kram*
    Ellinor

    SvaraRadera