söndag 10 oktober 2010

Dr Hauschkaterapeut


Imorgon ger jag mig av tidigt igen för att åka till kulturforum i Järna och vidareutbilda mig till Dr. Hauschkaterapeut. Jag kommer att vara där hela veckan.

Dr. Hauschkas behandlingar skiljer sig en hel del från traditionella ansiktsbehandlingar så bara för att man är hudterapeut kan man inte automatiskt applicera dem kunskaperna på dem här behandlingarna. Vad sägs t.ex. om att börja behandlingen med ett fotbad? Det är en och annan som blir förvånad när dem hör det. Tanken är att slappna av och stressa av inför behandlingen som då får ett ännu bättre resultat.

Hos Dr Hauschka använder man sig heller aldrig av peeling eller nattkräm vilket också är tvärtemot traditionella behandlingar. Varför det är så och annat som utmärker behandlingarna berättar jag mer om när jag är tillbaka. Jag har förstått från Ennio Eco att det är både mobil ( hur ska det gå?) och datorförbud i Järna så något bloggande från utbildningen blir det inte




4 kommentarer:

  1. Ååå du anar inte vad avundsjuk jag blir, jag skulle nämligen också ha gått den utbildningen. Jag skulle egentligen from nu i höst ha hyrt ett rum på Riddarkliniken i Stockholm, och då skulle jag ha jobbat med Dr.Hauschka och Lakshmi. Tyvärr sprack de planerna, och det kändes onödigt att utbilda mig till Hauschka-terapeut och betala 10000 när jag ändå inte skulle kunna jobba med de produkterna. Men jag hoppas starkt på nästa år!
    Jag har suttit med vid Hauschka-behandlingar (men ännu inte fått någon själv) så jag vet hur underbara de är. Du får ha en härlig och lärorik vecka i Järna!
    /Ellinor

    SvaraRadera
  2. Jag har gått den här utbildningen, använder dock mig inte av deras produkter. Kunskap är alltid värdefull. Önskar dig en bra vecka!!
    Må så gott, Kram Gabriela <3

    SvaraRadera
  3. Vet du Ellinor att det hade jag på känn. Jag väntade mig att du ev. skulle dyka upp i kurssalen eftersom jag redan från början av din blogg förstod att du är ett stort fan.
    Klart du ska jobba med Hauschka. Veckan har varit fantastisk. Jag måste bara samla mig och smälta allt innan jag kan blogga om det. Du kan maila mig om du har specifika frågor om utbildningen.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Vad spännande det låter, både det du skriver i ditt inlägg samt vad jag förstår på din kommentar här ovan! Tänk vad häftigt det är när man hittar rätt i yrkeslivet och i sin personliga utveckling :-)

    Stor kram & tack för kloka ord till mig i bloggen också!

    SvaraRadera