torsdag 16 september 2010

Tints of Nature



Jag har som jag nämnt tidigare varit dålig på att använda ekologisk hårvård så därför har jag först nu upptäckt tints of nature. Den verkar riktigt bra och så ekoligisk den kan bli i nuläget och fortfarande ge ett bra resultat.

Nu undrar jag, är det någon som har testat? Jag har i många år tonat håret med L´oreals casting cream gloss i allt från mörkblonda till mörkbruna nyanser. Vad säger ni? Ska jag testa? Jag är lite kinkig när det kommer till själva nyanserna. Tänkte ta 6N, den rent mörkblonda.

7 kommentarer:

  1. Jag använder den här hårfärgen och gillar den skarpt, den luktar lakrits. Svårt det här med att rekommendera vilken nyans. Har hört att någon itne blev nöjd för håret blev för mörkt efter färgning. Så jag rekommenderar att du testar på lite hår innan.

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Jag har också testat denna hårfärg och jag är nog Sminkjantes raka motsats när det gäller omdömet. Är inte alls nöjd och fick snabbt byta tillbaka till Loreals casting creme... Jag tyckte att färgen höll ovanligt kort tid och hade inte samma "lyster", det som var positivt var att lukten inte är lika skarp och att den känns snällare mot hår och hårbotten. Men jag fortsätter leta efter en lika bra ekologisk hårfärg.

    SvaraRadera
  3. Denna kör jag med och är supernöjd. Jag kör mellanbrun och den täcker grått bra och ger mitt hår jättefin lyster och glans. Jag får alltid komplimanger för min färg.

    SvaraRadera
  4. Tack! Då vågar jag definitivt prova. Jag får väl också byta tillbaka om jag inte blir nöjd. Jag tittade på en färgkarta idag och tyckte att färgerna såg bra ut.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Jag var inne och tittade på denna på Nature i går, för jag var så nyfiken på att läsa innehållsförteckningen och för att se de olika nyanserna. Tyvärr blev jag riktigt besviken, den innehöll i princip samma saker som "vanliga" hårfärger, med många mineraloljebaserade ingredienser.

    SvaraRadera
  7. Oj då! Då är det bäst att jag också kollar upp det. Ska erkänna att jag hade bråttom och bara pratade en kortis med personalen. Synd att den butiken inte hade mer kunskap. Den kostar nästan dubbelt så mycket som andra färger och då kanske det inte är värt det ändå.

    SvaraRadera