måndag 3 januari 2011

Rapsolja från Vikbolandet


Tillbaka framför datorn igen. Det var riktigt skönt att inte vara så uppkopplad fast jag har ju inte helt kunnat låta bli att titta in hos er helt fastän jag försökte.

Tack så mycket för era jul och nyårshälsningar. Jag blev jätteglad när jag såg att det var så många.


Helgerna har varit lugna och sköna och i år lyckades vi faktiskt att verkligen dra ner på julklapparna. Den ekologiska jag fick var den fina kallpressade rapsoljan från Sänkdalens gård. Det är kul att få en "vanlig" produkt som har en historia bakom sig och känns lite lyxigare. Sådana presenter är underskattade tycker jag. Smaken är speciell och min sambo gillar den inte alls, men jag älskar den och varvar den med olivolja i matlagningen beroende på vad jag ska göra. Sen är den en prydnad att ha framme i köket också, jättesnyggt bredvid färska kryddor när man har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar