torsdag 9 september 2010

Ekologiskt torrschampo

Letar du efter ett ekologiskt torrschampo behöver du inte leta längre, eller kanske lite. Jag vet inte hur många återförsäljare som har denna produkt i sitt sortiment, men den finns i webshopen på ser jag. http://www.drhauschka.se/

TIPS! Använd Dr Hauschkas silkespuder som torrshampo. Silke är likt huden i sin sin sammansättning och passar därför även dem som har känslig hårbotten. Pudret är absorberande och hjälper till att lugna och normalisera en fet hårbotten. Det är talkfritt och används till hela kroppen. Funkar jättebra till varma fuktiga fötter.
Många av Dr Hauschkas produkter är multifunktionella vilket jag tycker är suveränt.


7 kommentarer:

  1. Det kan även användas som ansiktspuder för att fixera makeupen om man är ljushyad:)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har aldrig använt torrschampo, men gjorde ett torrschampexpriment med havregryn som stod i en tidning för si sådär 15 år sedan ;)
    well. det funkade dåligt och var svårt att få ur håret...Är det inte svårt att få ur detta också? Eller hur gör man?

    SvaraRadera
  3. Havregryn skulle jag inte sätta i håret, däremot kan man använda det som en kroppspeeling eller i en ansiktsmask om man blandar ut det med olja, honung eller yogurt t.ex.
    Torrschampo tvättar man ut med sitt vanliga schampo som vilken hårprodukt som helst. Det är inte svårare än något annat, det skulle vara daxvax då som verkar nästintill omöjligt att få ur.

    SvaraRadera
  4. Aaa..vilket bra tips. Inte det lättaste att få tag i naturligt torrschampo.

    SvaraRadera
  5. Jag har faktiskt aldrig testat torrschampo men det verkar ju vara riktigt bra och smidigt i vissa situationer! Tack för ett bra tips :-) Och tack dessutom för din gulliga kommentar igår, den värmde verkligen!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Låter super, jag har länge varit på jakt efter ett naturligt torrschampo och det här verkar vara något man absolut borde satsa på :)

    SvaraRadera