tisdag 26 april 2011

Tints of Nature Leave In



Den här produkten fick följa med hem förra veckan. Den är inte ren, men innehåller en del ekologiska ingredienser. Eftersom jag hört att färgerna är bra slog jag till.
Ni som läst min blogg ett tag vet hur jag kämpar med att få ordning på håret utan att falla tillbaka till vanliga produkter. Det går inget vidare måste jag erkänna. Håret är torrt och känns inte alls som det gör med silikoner i. ;-)
Jag börjar misstänka att orsaken till att det är så torrt är att jag under många år färgat det med Casting från L´oreal.
De senaste 16 månaderna har jag bara färgat en gång och det var den sista med det medlet. Basta!
Jag vill undvika att mitt hår blir blekt i solen och inte behöva ha solhatt på mig hela tiden därav detta köp.
Jag tänker som så att jag använder det de dagar jag vet att jag kommer att vara ute mycket så behöver jag inte ha det varje dag. Jag sprayar heller inte i hårbotten eftersom den är lika känslig som huden i ansiktet.
Tints of Nature Seal & Shine Leave In Conditioner skyddar mot uv-strålning, saltvatten, klor och värme från fönar och plattänger plus att jag tycker att den doftar väldigt gott. Inte det optimala valet kanske men bättre än mycket annat så jag ger det en chans.

UPDATE: Efter att ha sett kalla fakta om hårfärger och kemi kommer jag att göra som Sverker brukar göra, slänga denna produkt i soptunnan!

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Hittade din blogg när jag sökte Tints of nature.. Hur gick det, använde du denna produkt för att färga ditt hår? :-) Funderar själv på att använda den..

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Nej det har jag inte gjort, men jag vet att andra avnänt tints of nature och varit nöjda. Det är svårt att hitta bra färger som inte är fulla med kemikalier. Jag väntar med att färga till hösten. Den här produkten skyddar mot blekning och värmeverkyg.

    SvaraRadera