tisdag 24 maj 2011

Frizz-Out Liss



Ikväll har jag varit på ett event som supergulliga Tanja bjöd in till. Det bjöds på smaskiga tilltugg av olika slag, ekologisk dagens och underbart god choklad.

Eventet var för att lansera en ny typ av organisk brazilian hårbehandling, Frizz-Out Liss Organic.Precis som jag misstänkte så är den inte organisk alls. Produkterna innehåller både parabener, PEG, SLS och diverse annat smått och gott. De säger att en produkt inte kan vara 100 %organisk och menar att deras produkter är säkra att använda i och med att de använder godkända kemikalier. Kanske är de bättre än de andra livsfarliga behandlingarna som finns men jag kan inte se något positivt med det här alls. Med hem följde en inpackning där texten om innehållet är så liten att den inte går att läsa. Trevligt event men ingen produkt jag skulle rekommendera. www.frizzout.se

4 kommentarer:

  1. Låter som ett trevligt event. Misstänkte också att det inte skulle vara så organiskt när jag läste min inbjudan, men jag hade gärna tagit lite tilltugg :) Det är attans att man ska bo så långt från "där det händer".

    SvaraRadera
  2. Jag blir bara trött på att de orkar lura folk med "organic". Intressant att en "eko-bloggare" inte verkar bry sig om vilka hon samarbetar med.

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte samma sak Hanna. Det var inte mycket naturligt i de produkterna.

    /Anna

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig Hannah! Trodde att eko-stil valde samarbete efter andra kriterier.

    SvaraRadera