onsdag 11 maj 2011

Energiklippning



Igår var jag tack vare Emma på något av det häftigaste jag gjort på länge. Jag var och fick en Energiklippning. Vad är då det? Jo en klippning där frisören tar hänsyn till hårets och hela personens energi och hur det naturligt vill falla.

Det första jag fick veta när Susan kände igenom mitt hår var att jag har b-vitamin brist och järnbrist. Hon såg också ett proteinbrott på hårstråna som låg 4 månader bakåt i tiden. Runt jul alltså, vilket stämmer med att jag tappade en del hår då. Jag visste att det låg mer bakom mina hårproblem än enbart byte av shampo så det var skönt att få det bekräftat.

Jag har av olika anledningar haft mycket mental stress de senaste 5 åren så det är klart att det syns.


Jag beställde en indisk hårmassage i samband med klippningen också för att sätta fart på både mina energier och hårets. Allt hänger ju ihop. Jag fick lite fler personliga råd också, men dem behåller jag för mig själv.


Håret klippte hon upp på ett annat sätt än vad som var gjort och toppade igenom ordentligt. Jag behöver mycket fukt och näring även på utsidan så jag fick gå hem med denna tjusiga inbakade fläta med en inpackning i. Måste lära mig att göra denna själv. Det är den perfekta sommarfrisyren tycker jag.

Jag har sovit med den och tänkter låta den sitta i hela dagen.


Vill ni också boka? gå in på http://www.omtanke.se



3 kommentarer:

  1. Kan du inte skriva mer om hur det gick till? Fattar inte riktigt det där med energierna! Får man inte den frisyr man vill ha om frisören bedömer att det är fel för en?
    Och kan du inte visa före- och efterbilder? :)
    Jag är väldigt nyfiken på att testa men samtidigt lite tveksam.

    SvaraRadera
  2. Inte så lätt att förklara annat än som jag gjort. Man går efter hårets fall, virvlar m.m. och hur det naturligt vill ligga. Mitt vill gärna lägga sig som en bob/page, men jag bestämde mig för att vänta med det tills ett annat tillfälle. Jag har haft så för länge sen så jag vet att jag trivs i det. Ring och prata med Susann så får du höra. Jag kan inte tänka mig att hon skulle ge dig något du absolut inte vill ha. Jag ska se om jag kan fixa bilder.

    SvaraRadera
  3. Oj vad spännande det låter, det måste jag prova! Flätan var ju också urtjusig:-)

    SvaraRadera