torsdag 19 maj 2011

Easytone



Lite off-topic eftersom skorna inte är ekologiska men eftersom jag tycker om att gå, speciellt denna årstid och jag behövde ett par nya skor så tänkte jag att jag lika gärna kunde testa ett par Reebook Easytone.

Jag är van att träna. Jag har gjort det hela mitt liv i stort sett ( det börjar bli rätt långt nu) så jag var väldigt tveksam till att det skulle göra någon skillnad träningsmässigt med skorna.

Sanningen är att det känns mycket mer och annorlunda att gå i dessa skor. Det känns exakt där det står att det ska, läste jag i broschyren jag hittade underst i kartongen. Vader, baksida lår och rumpa.

Gillar du också att gå så prova! Jag har inte använt skorna så länge ännu så det långsiktiga resultatet får vi se vad det blir.Apropå det rekommenderar jag att man inte ger sig ut på en 2-timmarspromenad första gången för det kommer garanterat inte att vara skönt efteråt.

Är du inte van att träna alls skulle jag säga att 30 min är lagom första gången.

3 kommentarer:

  1. Låter ju som ett par riktigt bra skor, gillar att de är stilrena också :)
    Nu till något annat, vad använder du för solskydd i ansiktet?
    Eller vad rekommenderar du till en sådan som mig?
    Jag solar aldrig, men tål inte solen överhuvudtaget i ansiktet, blir bara röd.
    Har i övrigt väldigt känslig hy som lätt blir tilltäppt av fel produkter (använder mig endast av naturkosmetik sedan ett antal år tillbaka)
    Använder för övrigt solhatt nästan jämt så här sommartid, men det är ju inte tillräckligt så vida man inte går och tittar ner i marken mest hela tiden...
    Hoppas att du har något bra tips/råd!
    /Estelle

    SvaraRadera
  2. Hej Estelle,
    Jag lyckades få tag i en sista Hauschka solkräm från kontoret spf 30 som jag har till ansiktet, men när den tar slut vet jag inte vad jag ska använda. Troligtvis blir det Eco Cosmetics eller Lavera. Jag gör som du och har något på huvudet och solglasögon. Jag har lätt att få pigmentförändringar i ansiktet så det vill jag undvika. Högt solskydd, keps, hatt, glasögon tycker jag hjälper bra.
    Kroppen är inte lika känslig. Där har jag haft vanliga solskydd spf 15 men det känns inte bra längre.
    Jag kommer att sola korta stunder i början och bygga upp långsamt. Äta bra kost, dricka mycket vatten och ha en superbra bodylotion som återfuktar och vårdar rejält. T.ex. Dr.Hauschkas kroppslotion från Med.Serien eller den nya Regenerating Body Moisturizer.
    Det som också är bra är att förebygga solskador genom att äta karotentabletter eller andra soltabeltter och ta Ph-kalk. Då ska man öka dosen till 1-2 msk om dagen har jag lärt mig av eko-hudterapeuterna. Du kan börja med tabletter och kalk omgående så hinner du få hjälp inifrån kroppen i god tid.

    SvaraRadera
  3. Hej Katarina!

    Jag har också tänkt att skaffa ett par Reebook Easytone när jag kommer hem. Mest bara för att få ett par sköna "gå skor" men nu när du har haft dem ett tag tänkte jag ändå kolla om du har märt någon skillnad på rumpa, lår och vader?
    Mvh Johanna

    SvaraRadera