torsdag 10 februari 2011

Hårtips

Jag fick tips om en så bra sida så den vill jag givetvis vidarebefordra till er. Ni kanske redan känner till den? Lockig.se

Man behöver inte ha lockigt hår för att ha nytta av den. Det handlar om balsammetoden och det är ju inget nytt, men det fanns väldigt bra information om varför vissa hår inte funkar med vissa schampon etc. Ett bra test kan kan man göra också för att reda ut exakt vilket hår man har. Det finns ett bra forum också med ännu mer information.

Jag ska testa balsammetoden. Har aldrig gjort det förut. Det är inte alla produkter som är ekologiska som är med på sidan men dem finns dem med så det är bara att välja efter tycke och smak.

5 kommentarer:

  1. Jodå,jag har varit sk balsamist sen nov-07 och kan verkligen rekomendera det.Det som är så bra med Lockig är du även hittar så många bra tips på snäll (eko?) vård för kropp och ansikte också.Sen har du också makeupdelen där det så gott som alltid tipsas om snällt mineralsmink.Kolla också kemihörnan där många lägger in sina egna recept på allt möjligt.Lycka till och välkommen!!

    SvaraRadera
  2. Tack för bra tips. Det måste jag kolla in. Lite förvirrad blir jag i början om vad som är tvättbalsam och vad som är vanligt men jag ska nog hitta rätt.

    SvaraRadera
  3. Det är egentligen ingen skillnad,allt beror på vad ditt hår behöver.Tänk så här,ju mer oljor det är i ett balsam desto mer vårdande är det.Börja enkelt med bara ett balsam,både att tvätta med och som vårdande/leave in.Jag använder t.o.m bara mitt leave in som styling nu på vintern eftersom luften är så torr.När du har listat ut vad för hårkategori du tillhör så kolla signaturerna hos medlemmarna så får du lite tips på vad som kan funka.Jag "heter" för övrigt Catlock där :)

    SvaraRadera
  4. Jag behvöver fukt till mitt hår för då sväller hårstråna och får volym och håret blir superfint.
    Jag är en 1bFii

    SvaraRadera
  5. Tack för balsamtipset! Jag ska prova den metoden för mitt hår har blivit väldigt torrt på senare år.

    SvaraRadera