lördag 19 februari 2011

Cellsalter


Cellsalt är ett homeopatiskt vävnadssalt som jag brukar rekommendera att man provar när man har problem med huden. Det finns 12 enkelmedel och flera kombinationsmedel.

Cellsalterna påverkar organen i kroppen och kan hjälpa till att rätta till obalanser i dessa. Obalanser i organen påverkar huden. För att få ett optimalt resultat krävs som vanligt att man även ser över andra delar av sitt liv eftersom allt påverkas av varandra. När vi har ett fysiskt problem är det alltid ett symptom på obalans som har pågått länge och där grundorsaken oftast är på det mentala planet.


Cellsalterna innehåller mineraler som är cellens naturliga beståndsdel och om brist uppstår kan det bli obalanser och sjukdom.

Av de 12 cellsalterna är det två som är återkommande. Nr 4 som kan hjälpa till när man har mörka ringar under ögonen och nr 11 om man har påsar under ögonen.

Jag rekommenderar att man läser på och sätter sig in i ämnet genom att köpa ett häfte som heter "Handbok om biokemiska vävnadssalter" kostar bara 70 kronor. Vill du gå djupare köper du "Facial Diagnosis of Cell Salt Deficiencies" En bok full med bilder som visar hur huden ser ut vid olika brister. HÄR är en webshop som säljer allt jag rekommenderar.

Cellsalter smakar som druvsocker och ska smälta på tungan för att direkt tas upp i kroppen. Man tar 12 om dagen. Man kan också lägga dem i en flaska vatten och dricka under dagen. En burk räcker i 5 veckor och kostar runt 80 kronor. Det varierar hur länge du behöver ta dem. Du får se på huden. Räkna med några månader minst.

2 kommentarer:

  1. Det här verkar jätteintressant, hade jag aldrig hört talas om. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Nej det pratas inte om i hudvården. Jag har lärt mig via min homeopat och när jag utbildade mig till holistisk terapeut. Har använt dem av och till när jag känt att jag behövt extra hjälp.

    SvaraRadera