fredag 21 oktober 2011

Bra för håret




Dax för lite hår igen. Det tar tid att få ordning på stråna. Eftersom håret växer från hårsäcken i läderhuden är det viktigt att se till att få rätt näring i sig och inte bara prova olika shampon och kurer. En bra daglig kost är grunden och att minska stressmomenten i livet så att kroppen tar upp näringen ordentligt.


Min ekofrisör ville att jag skulle äta B-vitaminer eftersom kroppen gör av med extra mycket av det när man är stressad.


B75 är ett komplex som innehåller 5 olika vitaminer, folsyra och biotin. Den har time release vilket betyder att den löser ut sig under hela dagen så att kroppen kan ta upp allting istället för att kissa ut ett ev. överskott.


Hårkontroll är en gammal klassiker som innehåller ämen som kisel åkerfräken, folsyra, biotin, nässla, öljäst samt en del vitaminer och mineraler.


Hair Volume är en helt ny produkt som jag fick på en hälsomässa nyligen.


Den påminner om hårkontroll i sitt innehåll men har också äpple och hirs som man har kommit på är bra för hårväxt och kvalitet.


Silicea är en annan klassiker som funnits länge. Vanligast är att ta den i flytande form men här är den i form av tabletter. Lättare att ta med sig och lättare att få i sig. Silica, eller kisel är liksom

de andra produkterna bra för både hår, hud och naglar. Här får man den i en lite starkare dos.


Jag tänker prova alla tre en månad i taget och se om det blir någon skillnad. Blir det så lär jag väl inte veta vilken som gjort vad men jag provar iaf. Hårkontrollen har jag redan börjat med och nackdelen med den är att den ska tas morgon och kväll och jag glömmer alltsom oftast på kvällen. De andra tas enbart en på morgonen vilket jag föredrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar